2 Mart 2013 Cumartesi

DOKTOR PASTASI

Kaç gündür bilgisayarımın başına geçip blogumla ilgilenemiyordum.Bir sürü tarif birikti aslında ama bugün sizlerle sadece şeker hamurlu pastamı paylaşabileceğim.Bu pastayı görümcem başka bir hastaneye transfer olan doktorlarının veda gecesi için istedi.Normalde şeker hamurlu pasta pandispanyasının en az bir gün önceden hazırlanması gerekiyor. Yoksa pandispanyayı katlarına ayırırken zorlanıyorsunuz.Ama veda gecesi aynı gün planlanınca görümcem saat 2 civarında beni aradı, arkadaşlar doktor bey için pasta istiyorlar yetiştirebilir misin diye sordu.Aynı gün içinde olunca biraz endişelendim aslında,güzel olur mu diye.Saat 3 gibi pandispanya yapımına başladım.Pandispanyam pişerken kremamı kaynattım bir taraftan kuverturumu kremanın içinde erittim.Sürülebilir sert bir kıvama çabucak gelebilmesi için dondurucuya attım ganajı.Pandispanyayı çıkarttım,soğumasını bekledim,katlandırdım,aralarına kremasını sürdüm, kremanın kenarlara taşmasını engellemek için biraz buzdolabında kremanın sertleşmesini bekledim,yarım saat kadar sonra buzdolabından çıkar,üstünün ve yanlarının ganajını kapla derken baktım zaman daralıyor ,şeker hamurunu kaplayabilmem için ganajın da sertleşmesi lazım dondurucumdaki herşeyi boşaltıp pastayı dondurucuya attım.Pastam dondurucuda sırasını beklerken figürlerimi hazırladım,üstünü kaplayacağım şeker hamurunu hazırladım.Koş bakalım dondurucuya, ganaj tam kıvamına gelmiş.Hemen şeker hamurumu kapladım,figürlerimi yerleştirdim derken saat 8 oldu.Pastayı 8.30'a yetiştirmem gerekiyordu neyse ki son anda yetiştirdim de acaba aynı gün içinde yapılmış pastanın sonucu nasıl olacaktı.İçim içime sığmıyor,Saat 10'a kadar bekledim, hemen görümcemi aradım.Pastayı anca kesmişler,herkes çok beğendi deyince yüreğime su serpildi.Neyse  demek ki aynı gün içinde de olabiliyormuş ama ben yine de riske atmamayı tercih ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder