19 Şubat 2013 Salı

ARPACIK SALATASI

Arpacık salatasını ilk kez yaptım. Arkadaş toplantımızda ikram bir tatlı,bir tuzlu ve salata olmak üzere 3 çeşitle sınırlı,fazlasını yapmak kesinlikle yasak.Ben de salata olarak değişik bir şey yapmak istedim.İnternetten araştırırken arpacık salatasını gördüm ve hoşuma gitti.Benim bulduğum tarifte mısır ve garnitür de vardı ama ben o kadar karışık yapmak istemedim ve tarifi kendime göre uyarladım.Dilerseniz bu salatayı hazırladıktan sonra sarımsaklı yoğurt ve bir kaşık mayonez koyarak yoğurtlu olarak da hazırlayabilirsiniz. Ben kalan salatayı akşam yoğurtlayarak yedim daha çok hoşuma gitti.
                                    MALZEMELER

1)1 PAKET ARPACIK (EĞER KALABALIK DEĞİLSENİZ YARIM PAKET YETERLİ) BEN ARPACIK OLARAK BARİLLA KULLANIYORUM. KESİNLİKLE HAMUR OLMUYOR TANE TANE KALIYOR,TAVSİYE EDERİM.

2)YARIM DEMET MAYDANOZ

3)YARIM DEMET DEREOTU

4)3-4 ADET TAZE SOĞAN

5)BİR TUTAM TAZE NANE

6)ARZU ETTİĞİNİZ KADAR KORNİŞON TURŞU

7)2 KAŞIK TEREYAĞI

8)YARIM LİMON SUYU

9)YARIM PAKET SIVI TAVUK BULYON

                                                    YAPILIŞI

●TEREYAĞINI TENCEREYE ALIP ERİTİYORUZ ÜZERİNE ARPACIKLARIMIZI İLAVE EDİP SÜREKLİ KARIŞTIRARAK PEMBELEŞİNCEYE KADAR KAVURUYORUZ.DAHA SONRA ÜZERİNİ BİR PARMAK GEÇECEK KADAR SU İLAVE EDİP BULYONUMUZU EKLİYORUZ.SUYUMUZ KAYNAYINCA KAPAĞIMIZI KAPATIP SUYUNU ÇEKİNCEYE KADAR PİŞİRİYORUZ.

●ARPACIK PİLAVIMIZ PİŞERKEN DİĞER MALZEMELERİMİZİ İNCE İNCE KIYIYORUZ.DAHA SONRA DEMLENDİRİP SOĞUMAYA BIRAKTIĞIMIZ  ARPACIKLARIMIZI YEŞİLLİKLERİMİZLE KARIŞTIRIYORUZ ÜZERİNE YARIM LİMONUMUZU SIKIP GÜZELCE HARMANLIYORUZ.

●DİLERSENİZ BU AŞAMADA SARISAKLI YOĞURT VE BİR KAŞIK MAYONEZ KOYUP YOĞURTLU YAPABİLİRİZ SALATAMIZI Kİ BEN TADINI YOĞURTLU OLARAK DAHA ÇOK SEVDİM.AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder