21 Şubat 2013 Perşembe

TURP OTU EKŞİLEMESİ

Egeli olarak, arap saçı haricindeki tüm otları severim.Turp ekşilemesne bayılırım. Özellikle de turp otunu bahçelerden kendim topladıysam demeyin keyfime.Geçen gün öğlen işyerimizin arkasındaki bahçede şöyle bir tur atayım dedim. Baktım ki turp otları tam yemelik olmuş,hemen bıçağı ve poşeti aldım elime başladım kazmaya. Bahçede bir şeylerle uğraşmak,dalından kendi ellerimle toplamak; çocukluğumdan beri çok büyük keyif aldığım şeylerdir.Bir yandan topladım, bir yandan temizledim. Turp otunu topraktan çıktığı yerden bıçakla kesiyorsunuz.Dışta kalan sarı yapraklarını ve uçlarındaki yapraklarını kesip sadece köklerini pişiriyorsunuz.En zahmetli yanı yıkaması ,direk toprakla temas halinde olduğu için defalarca bol suyla yıkamak gerekiyor.
                                                  MALZEMELER


1)TURP OTU

2)ZEYTİNYAĞI

3)LİMON

4)TUZ

5)DİLERSENİZ SARIMSAK


                                                             YAPILIŞI

●TURP OTUNU TEMİZLEYİP GÜZELCE YIKADIKTAN SONRA, BİRAZ SUYLA TURPLAR YUMUŞAYINCAYA KADAR PİŞİRİYORUZ.

●TURPLARIMIZ PİŞERKEN DİĞER TARAFTA SOSUMUZU YAPIYORUZ. SOSUMUZ İÇİN EĞER SARIMSAK KULLANACAKSAK, SARIMSAK VE ZEYTİNYAĞINI AĞARINCAYA KADAR ÜZERİNE YETERİ MİKTARDA TUZ EKLEYEREK BLENDER YARDIMIYLA ÇIRPIYORUZ.ÜZERİNE LİMONUMUZU DA EKLİYORUZ. BİR KAÇ KEZ DAHA KARIŞTIRIYORUZ VE PİŞEN TURPLARIMIZIN ÜZERİNE DÖKÜYORUZ.BUZDOLABINA KOYARAK SOĞUYUP DİNLENMESİNİ SAĞLIYORUZ.

●BEN BİR KAÇ TANE DE HAŞLANMIŞ KURU BİBER KOYDUM. DİLERSENİZ SİZ DE KOYABİLİRSİNİZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder