19 Şubat 2013 Salı

YER OCAĞI KIZARTMASI


Cumartesi akraba günümüzde bir önceki günde siparişler verilmişti.Biz börek,çörek istemiyoruz ocak kızartması istiyoruz diye.Siz isteyin biz yaparız.Kızartma, hem de şöyle yer ocağında mis gibi odun kokulu olursa yenmez mi? Yenirrrr hem de parmaklarla birlikte yenir.Yazdan hazırladığım kuru biberleri ve kuru patlıcanları haşladım.Kışın hormonlu biber almayı sevmememe rağmen sadece kuru biber olmaz diyerek taze biber de aldım.Normalde kışın asla eve sokmam yazın kuruturum ve bütün kış kuru biber kızartması yeriz,biraz da dondurucuya koyuyorum ama fazla yer kapladığı için çok fazla koyamıyorum o yüzden dondurucudakiler hemen bitiyor.Neyse konumuza dönelim.Ocak yakıldı ve koca bir tepsi kızartma yapıldı.Ben kalabalık misafirim geleceği zaman kızartmayı şakşuka gibi yapmayı tercih ediyorum.Servisi kolay oluyor.Patatesleri küp küp doğruyorum, biberleri de bir parmak kalınlığında doğrayıp hepsini aynı tepsiye alıyorum.Üzerine de yine yazdan hazırladığım domates konservesiyle hazırlanmış sarımsaklı domates sosu...Buyrun sofraya, bandıra bandıra kızartma yemeye...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder