19 Şubat 2013 Salı

SAC KAVURMA

Pazar günü akşam yemeği için ne yapayım diye düşünürken uzun zamandır sac kavurma yapmadığım aklıma geldi.Et yemeklerini sevmeyen yoktur herhalde,vejeteryanlar haricinde tabi ki.Ben kavurmayı sacta çok seviyorum, piştikten sonra da tabaklara koymuyorum,çünkü tabağa koyduğunuz anda kavurma buz gibi oluyor. Sacı masanın ortasına koyuyorum herkes bandıra bandıra sıcacık yiyebiliyor. Et yemeklerini yaparken en önemli faktör tabi ki et, bazı etler kazık gibi oluyor o zaman bütün uğraşınız boşa gidiyor.Ben etimi hayvanlarını kendi yetiştirdiğini bildiğim tanıdık bir kasaptan alıyorum,ne pişireceğimi söylediğim zaman eti ona göre veriyor. Sürprizle karşılaşmıyorum et yumuşacık oluyor.

                                    MALZEMELER

1)BİR KG KAVURMALIK ET

2)İKİ ADET ORTA BOY SOĞAN

3)5-6 ADET YEŞİL SİVRİ BİBER

4)BİR ADET KIRMIZI ŞALVAR BİBER

5)ZEYTİNYAĞI,BİBER SALÇASI,KIRMIZI TOZ BİBER,KARABİBER,TUZ

6)2 KAŞIK TEREYAĞI

7)1-2 ADET DOMATES
                                                 YAPILIŞI

●ÖNCELİKLE ETİMİZİ BİR TENCEREYE KOYUP HARLI ATEŞTE SUYUNU SALINCAYA KADAR KARIŞTIRARAK KAVURUYORUZ. KENDİ ÖZ SUYUNU SALINCA YİNE HARLI ATEŞTE SUYUNU ÇEKİNCEYE KADAR PİŞİRİYORUZ.BEN EKSTRA SU EKLEMİYORUM ET GÜZELSE ZATEN YUMUŞACIK PİŞİYOR.

●ETİMİZ PİŞERKEN DİĞER TARAFTA SACIMIZA ZEYTİNYAĞIMIZI KOYUYORUZ KAYRAK KAYRAK DOĞRADIĞIMIZ SOĞANLARI DA EKLEYEREK SOĞANLARI HAFİFÇE ÖLDÜRÜYORUZ.

●YEŞİL VE KIRMIZI BİBERLERİMİZİ EKLEYEREK 1-2 KEZ YAĞDA ÇEVİRİYORUZ. DAHA SONRA DOMATESLERİ,SALÇAYI,TOZBİBERİ VE KARABİBERİMİZİ DE EKLİYORUZ.PİŞMİŞ OLAN ETİMİZİ SACA AKTARIP HEPSİNİ HARMANLAYARAK ATEŞTE BİRAZ PİŞİRİYORUZ.BEN SOĞANLAR ÇOK AZ DİRİ KALACAK ŞEKİLDE KAVURUYORUM.EN SON KOKU VE LEZZET VERMESİ İÇİN TEREYAĞIMI DA EKLEYİP SON BİR KEZ KARIŞTIRIYORUM.KAVURMAMIZ SERVİSE HAZIR,YANINA BİR DE SALATA.AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder