19 Şubat 2013 Salı

DOMATES ÇORBASI

Biz genellikle akşamları tek çeşit yemek yeriz. Yemekte misafirim yoksa eğer yemeğin yanına pilav, makarna türü şeyler de pek yapmam,çünkü yenmez. Ama kış akşamları hele hava biraz da soğuduysa sıcacık bir çorba yemekten önce güzel gider.Dün akşam üzeri baktım hava biraz soğuk, ne zamandır da domates çorbası yapmamıştım.Koyuldum çorba yapmaya.Ben yazın tarla domateslerinin bol olduğu zamanda kasayla domates alıp kış için hazırlıyorum.Domateslerimin bir kısmını doğrayarak bir kısmını da çorbalar için rendeleyerek konserve yapıyorum.Bütün kış yemeklerimde ve çorbalarımda bu domatesleri kullanıyorum. Rende domateslerimden bir kavanoz çıkardım ve çorbamı onunla hazırladım.Domates çorbası için hazır marketlerde satılan domates sularını da kullanabilirsiniz ama onlarda ne kadar yok deseler de katkı maddesi var. Kendi ellerinizle sağlıklı yollarla yaptığınız en güzelidir.Ben organik konusunda biraz takıntılıyım.Şimdi çorbamızın yapımına geçelim.
                            MALZEMELER


1)BİR ŞİŞE DOMATES

2)2 KAŞIK TEREYAĞI

3)2 TEPELEME KAŞIK UN

4)1 BARDAK SÜT

5)KAŞAR PEYNİRİ

6)SEVDİĞİNİZ YOĞUNLUĞA GÖRE ALDIĞI KADAR SU

7)BİR-İKİ KAŞIK DOMATES SALÇASI

                                                           YAPILIŞI

●BEN KENDİ YAPTIĞIM KONSERVEYİ KULLANDIĞIM İÇİN ÖNCELİKLE RENDE DOMATESLERİ TEL SÜZGÜDEN GEÇİRİYORUM. KALAN ÇEKİRDEK KISMINI ATIYORUM.

●İKİ KAŞIK TEREYAĞINI BİR TENCEREDE ERİTİP UNU EKLİYORUM. UN KOKUSU KAYBOLANA KADAR KAVURUYORUM


●SALÇAMIZI VE SUYUMUZUN AZ BİR KISMINI EKLİYORUZ.UNUN TOPAKLANMAMASI İÇİN HIZLICA KARIŞTIRIYORUZ.EĞER TOPAKLANIRSA BLENDERLA DA  KARIŞTIRABİLİRSİNİZ.KALAN SUYUMUZU VE SÜTÜMÜZÜ DE EKLEYİP KAYNAYINCAYA KADAR KARIŞTIRIYORUZ.

●BEN KAYNADIKTAN SONRA ÇOK AZ TEL ŞEHRİYE DE EKLİYORUM.ÇORBANIN SU MİKTARINI KENDİNİZE GÖRE AYARLAYABİLİRSİNİZ BEN ÇORBALARI SU GİBİ DEĞİL DE BİRAZ YOĞUN SEVERİM.SÜT DAHA YOĞUN VE LEZZETLİ OLMASINI SAĞLIYOR SİZ SÜT SEVMİYORSANIZ SADECE SUYLA DA YAPABİLİRSİNİZ.BİR TAŞIM KAYNAYIP YOĞUNLAŞTIKTAN SONRA ÇORBAMIZ SERVİSE HAZIR.SERVİS SIRASINDA ÜZERİNE BİRAZ DA KAŞAR PEYNİRİ RENDESİ TAMAMDIR.

                                           SICACIK İÇELİM. AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder