21 Şubat 2013 Perşembe

KURU FASULYE

Kış aylarında en büyük derdim bugün ne pişirsem.Yazın pişirecek o kadar çok sebze var ki insan hiç zorlanmıyor.Kışın da var ama maalesef çocukların bir çoğu kış sebzelerini pek sevmiyor.Hal böyle olunca kısırdöngü başlıyor.Ben de bir kaç gün önce yarın ne pişirsem derdine düştüm yine.En sonunda kuru fasulye yapmaya karar verdim.Yanında pilav güzel gider ama biz çok pilav sevmeyen bir aile olunca, en iyisi bir de kuru biber kızartayım dedim.Aslında kuru fasulye acılı güzel olur. Çocuk faktörü olunca en iyisi tabağınıza pul biber dökmek,acıyı sevenler için tabii ki.
                                  MALZEMELER

1)KURU FASULYE

2)BİR BÜYÜK BAŞ SOĞAN

3)BİBER YA DA DOMATES SALÇASI

4)KIRMIZI TOZ BİBER

5)1-2 ADET YEŞİL BİBER

6)ZEYTİNYAĞI VE TUZ
                                                  YAPILIŞI

●KURU FASULYEMİZİ AKŞAMDAN ISLIYORUZ.ERTESİ GÜN İSTER DÜDÜKLÜDE İSTER TENCEREDE FASULYELERİMİZ YUMUŞAYANA KADAR HAŞLIYORUZ.

●ZEYTİNYAĞIMIZI TENCEREYE KOYUYORUZ. ÜZERİNE DOĞRANMIŞ SOĞANIMIZI EKLEYEREK ŞÖYLE BİR ÇEVİRİYORUZ.

●SALÇAMIZI,KIRMIZI TOZ BİBERİMİZİ,YEŞİL BİBERİMİZİ DE EKLEYEREK BİR KEZ DAHA KARIŞTIRIYORUZ..ÜZERİNE HAŞLANMIŞ OLAN KURU FASULYELERİMİZİ DE KOYUP  BİR GÜZEL HARMANLIYORUZ. ÜZERİNİ BİRAZ ÖRTECEK KADAR SUYUMUZU DA İLAVE EDİP PİŞMEYE BIRAKIYORUZ.SOĞANLARIMIZ YUMUŞAYINCAYA KADAR PİŞİRİP OCAĞIMIZIN ALTINI KAPATIYORUZ.

YANINA BİR DE TIKIR TIKIR KIZARMIŞ KURU BİBER YA DA TURŞU.AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder